hr | en

Martina Gojčeta Silić

Biografija

Studij solo pjevanja Martina Gojčeta Silić diplomirala je 1998. u razredu profesorice Snježane Bujanović-Stanislav, a potom se usavršavala na mnogobrojnim majstorskim tečajevima. Na koncertnom podiju debitirala je 1995. uz Zagrebačku filharmoniju pod ravnanjem maestra Kazushija Onoa (W. A. Mozart: Requiem). Otada je sa Zagrebačkom filharmonijom nastupila više od 30 puta izvodeći oratorijski i operni repertoar. Redovito surađuje sa Zborom i Simfonijskim orkestrom HRT-a s kojima je izvela četrdesetak različitih programa, u rasponu od Bacha i Buxtehudea do Messiaena i Schönberga. Stalna je suradnica Cantus Ansambla s kojim nastupa u domovini (Muzički biennale Zagreb, Osorske glazbene večeri, Tribina suvremene glazbe, Splitsko ljeto i drugi) i inozemstvu (Italija, Velika Britanija i Francuska). U godini obilježavanja 100. obljetnice smrti Gustava Mahlera, uz Slovensku filharmoniju tumačila je solističku dionicu alta u izvedbama majstorove Druge, Treće i Osme simfonije (koncerti u Ljubljani i Krakovu). Na opernoj pozornici debitira 1996. kao Maddalena u Rigolettu Giuseppea Verdija (Slovensko narodno gledališče Maribor), a potom se predstavila u nizu zahtjevnih uloga mezzosopranskog repertoara kao što su: Donna Elvira (Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni), Santuzza (Pietro Mascagni: Cavalleria rusticana), Fenena (Giuseppe Verdi: Nabucco), Marfa (Modest Petrovič Musorgski: Hovanščina), Olga (Petar Iljič Čajkovski: Jevgenij Onjegin), Doma (Jakov Gotovac: Ero s onoga svijeta) itd. Na koncertnom podiju i opernoj sceni surađivala je sa znamenitim inozemnim i vodećim hrvatskim dirigentima (Dmitrij Kitajenko, Valerij Gergijev, Leopold Hager, Emmanuel Villaume, Daniele Callegari, Milan Horvat, Nikša Bareza, Pavle Dešpalj, Vladimir Kranjčević, Vjekoslav Šutej, Loris Voltolini, Ivan Repušić, Ivo Lipanović, Tonči Bilić i drugi). Svoj golemi oratorijski i zamjetan operni repertoar ova svestrana glazbenica sustavno upotpunjuje najvrjednijim ostvarenjima umjetničke popijevke u rasponu od Schuberta i Schumanna sve do suvremenih autora. Umjetnica je snimila nekoliko kompaktnih ploča, od kojih su dvije ovjenčane diskografskom nagradom Porin: Hrvatska misa Borisa Papandopula i Hrvatske božićne pjesme u obradi Tomislava Uhlika. Martina Gojčeta Silić pedagogijom se bavi kao docentica na Odsjeku za solo pjevanje Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu. (MIC Quercus, 2014.)

Zanimanja mezzosopran