29. listopad – 26. studeni 2017.

Umjetnici

29. listopad 2017., nedjelja, 19.00 sati
PALAIS ESCHENBACH    
 
Echenbachgasse 11, 1010 Wien
Info: (+431) 587 363 324

EVELIN NOVAK, sopran
MATTHIAS SAMUIL, klavir



VEČER LIEDA  – »O VJEČNOJ LJUBAVI«

Program

Richard Strauss (1864-1949)
Die Nacht op. 10 br. 3
Allerseelen op. 10 br. 8
Kling! op. 48 br. 3
Breit über mein Haupt op. 19 br. 2
Cäcilie op. 27 br. 2

Nikolai Rimski-Korsakov (1844-1908)
Orientalische Romanze op. 2 br. 2
"Gefangen von der Rose singt die Nachtigall"

Sergej Rahmanjinov (1873-1943)
Ein Traum op. 8 br. 5
Elegie op. 3 br. 1, iz Fantasiestücke za klavir solo

Johannes Brahms (1833-1897)
Wie Melodien zieht es mir op. 105 br. 1
Auf dem Kirchhofe op. 105 br. 4
Die Mainacht op. 43 br. 2
Von ewiger Liebe op. 43 br. 1

***

Dora Pejačević (1885-1923)
Ich glaub', lieber Schatz op. 30 br. 3
Ein Schrei op. 30 br. 1
Es war einmal op. 23 br. 7
Es jagen sich Mond und Sonne op. 23 br.4

Josip Hatze (1879-1959)
Majka
Suzi
Mojim pjesmama

Ivan Zajc (1832-1914)
Na gondoli, iz Mletačke elegije

Federico Moreno Torroba (1891-1982)
La petenera (Tres horas antes del día), iz zarzuele La marchenera

Miguel Marqués (1843-1918)
Lagrimas mías

Ruperto Chapí (1851-1909)
Carceleras ("Al pensar en el dueño de mis amores"), iz zarzuele Las hijas del Zebedeo

Evelin Novak stalna je članica berlinske državne opere u kojoj ju je angažirao svjetski poznati maestro Daniel Barenboim. Od travnja 2009. do lipnja 2011. bila je članica međunarodnog opernog studija koji stipendira Liz Mohn kulturno-glazbena udruga Bertelsmann. Već u opernom studiju sa samo 23 godine pjevala je niz glavnih uloga, a debitirala je u Donizzetijevoj komičnoj operi Viva la Mamma! u glavnoj ulozi Primadonne. Na Berlinskoj pozornici otpjevala je mnoge uloge kao sto su Berta u Il barbiere di Siviglia, Kate Pinkerton u Madama Butterfly , Prva Dama (Die Zauberflöte), Tebaldo (Don Carlo) , Povjerenica (Elektra). Kao Berta (Il barbiere di Siviglia) debitirala je u ožujku 2010. u Bavarskoj državnoj operi u Münchenu. U prosincu 2011. upriličuje Euridiku u Offenbachovom Orpheus in der Unterwelt i Paminu u Die Zauberflöte. Glavna Uloga Jenny (Mahagonny), Kurta Weila, donosi sjajne kritike i ovacije publike. Tom ulogom debitira i u kazalištu Wiesbaden. Ujesen 2014. Evelin debitira u ulozi Violette Valery (La Traviata) u Unter den Linden Berlin. Surađuje s mnogim svjetskim dirigentima kao što su Zubin Mehta, Stefan Soltesz, Massimo Zanetti, Alfred Eschwe, Wayne Marshall i Daniel Barenboim. Usavršavala se na majstorskim tečajevima kod priznatih glazbenih pedagoga kao što su Mirella Freni, Brigitte Fassbaender, Deborah Polaski, John Norris, Patricia Mccaffrey, Julia Varady i dr. Sa 16 godina bila je najmlađi student na glazbenoj akademiji u Grazu, a sa 18 godina upoznaje Dunju Vejzović u čijoj je klasi i 2008. diplomirala na Akademiji za glazbu i dramsku umjetnost u Stuttgartu. Dvořákov Stabat Mater vodi je ujesen 2011. u kazalište Heidelberg. U ljeto 2011. Evelin Novak pjeva ulogu zahtjevne ciganke Saffi u Der Zigeunerbaron u režiji KS Prof. Brigitte Fassbaender na najvećem ljetnom operetnom festivalu u Mörbischu (uz televizijski prijenos na 3Sat, Arte i ORF). Ova je snimka na DVD-u u prodaji diljem svijeta. U ljeto 2012. Evelin je Micaëla (Carmen) na ljetnom opernom festivalu St. Margarethen (DVD), slijedi debi u ulozi Mimì u La Bohème. U proljeće 2013. gostuje u novoj produkciji u opernoj kući u Grazu s ulogom Grofice Carlotte u opereti Gasparone. Beethovenovu Odu radosti izvodi u veljači 2015. s poznatim dirigentom Stefanom Solteszom. Godine 2015 debitirala je kao Micaëla u Gran Teatre del Liceu, Barcelona. Njezin repertoar obuhvaća djela od baroka do suvremene glazbe o čemu svjedoče brojni koncerti diljem Europe. Koncert na ljetnom festivalu u Ljubljani sa Željkom Lučićem od posebne je važnosti, velika koncertna turneja po najvećim gradovima Kine kao i koncert u Berlinskoj filharmoniji s poznatom pijanisticom Marthom Argerich i dirigentom D. Barenboimomom u Verdijevom djelu Quattro pezzi sacri. Najzapaženiji koncerti u Hrvatskoj su Opera pod zvijezdama pod ravnanjem mo. I .Lipanovića, Mozartova Misa u c-molu pod ravnanjem mo I. Repušića, Mozartov Rekvijem u Dubrovniku te koncert u ciklusu Molto cantabile. U listopadu 2015. u minhenskom Prinzenregententheatru nastupa u ulozi Lisette u Puccinijevoj operi La Rondine koja će biti ostvarena i na nosaču zvuka u produkciji Bayerische Rundfunk. Otvaranjem nove sezone u matičnoj kući 2016. debitira u ulozi Marzeline u operi Fidelio pod dirigentskom palicom mo D. Barenboima. Sljedeće gostovanje vodi je u Francusku u Operu Lyon gdje je debitirala u glavnoj ulozi Annine u operetti Eine Nacht in Venedig.

Pijanist Matthias Samuil rođen je u Berlinu, a na poduke klavira počeo je ići kad mu je bilo šest godina. Pohađao je školu za glazbeno talentiranu djecu Musikgymnasium „C.P.E.Bach“ i osvojio nekoliko nagrada u natjecanjima kao solist i komorni glazbenik. Studij za koncertnog pijanistu završio je na Muzičkoj akademiji „Hans Eisler“ u Berlinu u klasi profesora Annerose Schmidt i Helle Walter-Arndt te je sudjelovao u brojnim međunarodnim majstorskim radionicama kod Murraya Perahia, Leona Fleishera i Brigite Engerer. Uz to se s oduševljenjem posvetio suradnji s pjevačima i primao poduke od Wolframa Riegera, Waltera Olbertza i Semiona Skigina, te je postao traženi korepetitor u disciplini Lieda. Također je ostvario značajnu suradnju sa sljedećim velikim imenima: Dietrich Fischer-Dieskau, Deborah Polanski, Júlia Várady i Krassimira Stoyanova. Matthias Samuil je imao solističke koncerte s međunarodno priznatim opernim pjevačima poput Olge Peretyatko, Romana Trekela, Anne Samuil, Dimitryja Ivashchenka, Evelin Novak, Alfreda Daze, Mandy Fredrich, Elene Maximove, Michaele Kaune i Massimiliana Pisapia. Njegovi inozemni nastupi uključuju solističke koncerte u berlinskoj Filharmoniji, valencijskoj Palau de les Arts, moskovskoj Međunarodnoj kući glazbe, Konzerthausu u Berlinu, Concertgebouwu u Amsterdamu, kao i u Dresdenu, Kölnu, Hamburgu, Parizu, Pragu, Baselu, Lausannei, Krakovu i drugim gradovima u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Rusiji, Azerbejdžanu, Švicarskoj i SAD-u. Nastupao je na festivalima poput Festival d’Aix-en-Provence, Međunarodnom muzičkom festivalu u Gabali, festivalima Baden-Baden, Mecklenburg-Vorpommern i u Dresdenu te na Zimskim olimpijskim igrama u Sočiju 2014. Sudjelovao je u brojnim emisijama uživo. Već tijekom prvih godina studija Matthias Samuil počeo je raditi kao korepetitor na Sveučilištu u Potsdamu, a od 2006. podučava Lied-interpretaciju i solo korepeticiju na Muzičkoj akademiji „Hanns Eisler“ u svom rodnom gradu Berlinu.
Za svoje uspješne koncertne aktivnosti nagrađen je stipendijom zaklade Richard Wagner .


31. listopada 2017., utorak, 20.00 sati   
PORGY & BESS, STRENGE KAMMER   

Riemergassse 11, 1010 Wien
Info: ww. porgy.at, (+431) 512 88 11


MATIJA DEDIĆ, klavir
JORIS TEEPE, kontrabas
GENE JACKSON, bubnjevi

Matija Dedić rođen je 2. ožujka 1973. godine u Zagrebu gdje je završio srednju glazbenu školu "Vatroslav Lisinski". Rođen u obitelji glazbenika. Glazbom se počeo baviti vrlo rano. Već s pet godina počeo je svirati klasičnu glazbu na glasoviru. Dobitnik je nagrade Mira Sakač te nekoliko prvih republičkih i saveznih prvih nagrada na raznim natjecanjima bivše države. Slušao je skoro sve glazbene stilove te ubrzo otkriva jazz koji mu daje mogućnost više kreativnog i osobnog pogleda na glazbu. Nakon završene srednje glazbene škole 1991. odlazi u Graz gdje upisuje Jazz akademiju. Privatne sate imao je kod Johna Taylora iz Kölna, Hala Galpera, Billa Dobinsa i Barrya Harrisa. Diplomirao je 1997. godine u klasi profesora Haralda Neuwirtha. U Zagreb se vratio 1997. godine i ubrzo postiže veliki ugled na hrvatskoj glazbenoj sceni. Tijekom tih godina svira s vlastitim sastavom pod nazivom Boliers Quartet s kojim prati velike jazz glazbenike poput Bennya Golsona, Kennya Burrella, Roya Haynesa, Joséa Feliciana te sastav "All Stars Band". U to vrijeme nastupa s Tamarom Obrovac i njezinim kvartetom.
Krajem 1990-ih Matija osniva trio pod nazivom Matija Dedić Trio koji je izvodio njegova autorska djela. Izdaje album Octopussy (1998) koji je proglašen jednim od najboljih debitantskih albuma zadnjih 10 godina. Matija je nakon toga osvojio preko 25 nagrada Porin u različitim kategorijama, nagrade Crni Mačak, Mega Music Award, destetak nagrada za najboljeg instrumentalistu godine. Zajedno s njim u sastavu još sviraju iskusni jazz glazbenici iz kvarteta Tamare Obrovac, Žiga Golob (kontrabas) i Krunoslav Levačić (bubnjevi). Tijekom godina svirao je u dvoranama poput Lincoln Center u New Yorku, Olympia u Parizu... Nastupa u gotovo svim zemljama Europe te u Sjedinjenim Državama, Argentini, Brazliu, u Africi, na festivalima u Kopenhagenu, Stockholmu, San Sebastianu, Bremen JazzAhead, JazzyColors, Dusseldorf JazzRally...
Svira s velikim glazbenim imenima kao što su Alvin Queen, Martin Drew, Boško Petrović, Marc Murphy Band, David Gazarov, Gianni Basso, Miles Griffith, Onder Fokan, Jean Louis Rassinfosse, Tomi Emanuel, Lenny White, Kendrick Scott, Jim Madison, Jeff Ballard, Vicente Archer, Buster Wiliams, Larry Grenadier, N.H.O. Pedersen, Ron Mcclure, Tamara Obrovac, Salvatore Maiore, Bojan Z, Francesco Bearzatti, i mnogi drugi. Piše glazbu za televiziju i kazalište, nastupa s popularnim glazbenicima hrvatske pop scene kao što su Zoran Predin, Gibonni, Massimo, Oliver, a najčešće s Gabi Novak i Arsenom Dedićem. U srpnju 2002. godine Matija je nastupio u Francuskoj na jazz festivalu Montreux Jazz Festival, kao jedan od 11 finalista od ukupno 400 pijanista iz čitavog svijeta, na četvrtom Montreux Solo Piano natjecanju. Godine 2006. objavljuje CD s dugogodišnjim suradnikom Cheta Bakera, belgijskim kontrabasistom Jean-Louis Rassinfosseom. S njim i češkim bubnjarom Marekom Patrmanom snimio je album Visiting Bruxeless. Svira s glazbenicima raznih stilova, uz vlastite izvodi i skladbe Dore Pejačević, J.S. Bacha, Verdija, Vivaldija..
Godine 2008. ostvario je suradnju s jazz glazbenicima Jeffom Ballardom, Larryjem Grenadierom, Mellisom Aldana, Mattom Brewerom, Jonathanom Blakeom, Geneom Jacksonom, Johnom Hollenbeckom... U zadnje dvije godine objavljuje još neke albume u inozemstvu s glazbenicima kao što su višestruki dobitnik Grammya Antonio Sanchez, Scott Colley, Johannes Weidenmueller i Chriss Cheek te na taj način spada u vrlo rijetke domaće glazbenike posljednjih godina koji surađuju sa izrazito etabliranim glazbenicima iz sjeverne Amerike. Za talijansku etiketu Workin ujedno izdaje i svoj prvi solo album isključivo improvizirane glazbe koji promovira na koncertnim nastupima u Rimu i Lecceu. Album posvećen preminulom ocu, Matija svira Arsena, iz 2015. proglašen je najboljim albumom te ujedno i najprodavanijim u Hrvatskoj. Mnogi su mišljenja da se radi o jednom od najboljih instrumentalnih uradaka na ovim prostorima zadnjih dvadesetak godina. Matija se privatno usavršava kod jednog od najvećih jazz glazbenika Barrya Harris.

Eugene "Gene" Jackson Jr., ili Action Jackson (rođen 16. listopada 1961. u West Philadelphiji, Pennsylvania) američki je jazz bubnjar. Od 1979. do 1984. studirao je na Berklee College of Music u Bostonu. Tamo je upoznao Kevina Eubanka s kojim je radio sljedecih godina. Godine 1987. preselio se u New York. Od 1991. do 2000. svirao je u raznim bendovima Herbie Hancocksa te u Michele Rosewomans Quintessence, Robin Eubanks´ Mental Images Group, Jorge Sylvesters Music Collage i The Mingus Big Band. Od 1999. godine, Jackson je surađivao s NDR Big bandom (među ostalima i sa Peterom Herbornom) i njemačkim tenor-saksofonistom Christofom Lauerom. U 2000-im se pridružio, pretežno u Europi, Mingus Big bandu u Njemačkoj, Švicarskoj i Francuskoj, Orrin Evans Triju u Italiji, Španjolskoj i Malti, Claudiju Acuñi u Finskoj, Antoniju Faraòu u Italiji, Švicarskoj i Njemačkoj te Staffordu Jamesu u Austriji, Belgiji i Njemačkoj. Godine 2002. svirao je, među ostalima, sa sopran-saksofonistom Sam Newsome, trombonistom Conrad Herwigom, trubačem Alex Sipiagin, tenor-saksofonistom JD Allenom III i pijanistom Orrin Evansom.
Osim toga, Jackson je radio tijekom godina s umjetnicima kao što su Dianne Reeves, Christian McBride, Hugh Masekela, Cyrus Chestnut, Greg Osby, Terence Blanchard, Andrew Hill, George Coleman, Steve Turré, Chico Freeman, Von Freeman, Don Patterson, Elvis Costello, Art Farmer, Mark Ledford, James Williams, Carla Cook, Craig Harris, Dave Kakowski, Gonzalo Rubalcaba, Claudio Roditi, Donald Brown, Joe Lovano, Billy Childs, Joe Locke, Craig Handy, Anthony Cox, Lonnie Plaxico i Steve Slagle.
Jackson poučava na Aaron Copland glazbenoj školi na Queens Collegeu u New Yorku, održava tečaje na Sveučilištu Eastman u Rochesteru, Visokoj školi za glazbu u Hamburgu i Folkwang školi u Essenu.

Basist Joris Teepe (1962) prvi je jazz glazbenik iz Nizozemske koji je uspio izgradio karijeru u New Yorku. Došavši u New York 1991. samo sa svojim basom i koferom, uzimao je satove kod Rona Cartera, i ubrzo počeo svirati s mnogim poznatim glazbenicima. Godinu dana kasnije snimio je svoj prvi CD s bendom koji je vodio Don Braden uz sudjelovanje Cyrus Chestnuta, Carla Allena i Toma Harrella. Nakon toga Joris je postao vrlo traženi basist. Svirao je gotovo sa svima u „who-is-who” u jazzu, kao što su Benny Golson, Sonny Fortune, Rashied Ali, Billy Hart i Randy Brecker. Prvenstveno kao bebop glazbenik bio je devet godina član The Rashied Ali kvinteta, što je uistinu promijenilo njegovo viđenje glazbe. „Kad sam se pridružio bandu, saksofon je svirao Frank Lowe (kasnije ga je zamijenio Lawrence Clark) i nisam imao pojma što radimo“.
Do sada je Joris kao vođa projekta snimio deset albuma. Stekao je reputaciju i kao skladatelj, producent nosača zvuka (kod mnogih labela i s mnogim umjetnicima), nastavnik (voditelj jazz studija na Sveučilištu Hanze, profesor basa na Queens Collegeu (New York) i bandleader. Godine 2004. Joris Teepe bio je nominiran za nagradu Bird Award na North Sea Jazz Festivalu u kategoriji „Umjetnik koji zaslužuje globalno priznanje“.
Teepeov rad kao skladatelja i aranžera iznimno je važan za njegov umjetnički profil. Njegove 41 originalne skladbe snimljene su na 16 različitih nosača zvuka. Njegovi aranžmani skladbi Whisper not Bennyja Golsona, Chelsea Bridge Billyja Strayhorna i Some Skunk Funk Randyja Breckera dobro su poznati među jazz glazbenicima. Aranžirao je glazbu za mnoge pjevače, kao što su Deborah Brown, Fay Claasen, Nana i Mathilde Santing.
Nedavno je počeo pisati i za velike ansamble: napisao je velik broj skladbi za big band i nonet, nekoliko većih skladbi za jazz kvartet i simfonijski orkestar. Njegova orkestralna djela premijerno su izvođena u listopadu 2007. s orkestrom North Netherlands Symphonie kojim je ravnao Jan Stoelen uz suradnju Dona Bradena, Genea Jacksona i Davida Berkmana. Repertoar za big band prvi put je izveden u travnju 2008. s Rumunjskim nacionalnim big bandom u Bukureštu. Djelo Work, Work, Work, za zbor, big band i simfonijski orkestar 2012.  izveo je dirigent John Clayton.
Tijekom svoje bogate glazbenički karijere, Joris Teepe surađivao je s nizom velikih svjetskih jazz glazbenika kao što su Benny Bailey, Tom Harrell,Randy Brecker, Scott Wendholt, Brian Lynch, James Zollar, Jim Rotondi, Joe Magnarelli, Abraham Burton, Chris Potter, Don Braden,  Steve Wilson, Tim Armacost, Jasper Blom, Dale Barlow, Craig Bailey, Yuri Honing, Rick Margitza, Bob Mintzer, Eric Alexander, Bruce Williams, Sony Fortune, Vincent Herring, Benny Golson, Craig Handy, Greg Tardy, Stacy Dillard, Joe Lovano, Mark Gross, James Williams, Harold Mabern, Marc Copland, George Cables, Dado Moroni, Cyrus Chestnut, Darrell Grant, Mulgrew Miller, Mike LeDonne, DD Jackson, David Hazeltine, Xavier Davis, George Colligan, Kenny Werner, Kevin Hays, Ted Rosenthal, Radam Schwartz, Renee Rosnes, Helen Sung, Mijung Lim and Johnny King, Rashied Ali, Billy Hart, Billy Drummond, Cecil Brooks III, Carl Allen, Matt Wilson, Gene Jackson, Winard Harper, Shingo Okudaira, Adam Nussbaum, Rick Hollander, Victor Lewis, Bill Goodwin, Tim Horner, Steve Johns, George Schuller, Ron Jackson, Jesse van Ruller, Mike Stern, Randy Johnston, Russell Malone, Paul Bollenback i John Abercrombie.

“..Joris Teepe has become musical partners with some of the best musicians in New York. This is due to his status as a bassist who possesses a warm, even tone, and a sympathic, swinging beat (...) but also to his abilities as a writer, arranger, and band leader.”

Peter Washington, New York.


9. studeni 2017., četvrtak, 20.00 sati
HRVATSKI CENTAR (BURGENLÄNDISCH-KROATISCHES ZENTRUM)

Schwindgasse 14, 1040 Wien
Info: www.hrvatskicentar.at, (+431) 504 63 54
Eintrittskarten: € 13,- und € 10
 

MATE MATIŠIĆ TRIO
MATE MATIŠIĆ, gitara, tamburica
MARKO FIRST, violina, gajde  
JURICA ŠTELMA,  kontrabas

Hrvatski dramatičar, scenarist, skladatelj i glazbenik, Mate Matišić rođen je 1965. godine u Ričicama kraj Imotskog. Od šeste godine živi u Zagrebu gdje je završio osnovnu i srednju školu. Diplomirao je na Pravnom fakultetu u Zagrebu. Bio je urednik Dramskog programa Hrvatskoga radija i dramaturg Jadran filma, a trenutno je izvanredni profesor na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Uz pisanje bavi se skladanjem filmske i kazališne glazbe. Član
je nekoliko hrvatskih jazz-sastava, snimio je desetak nosača zvuka s hrvatskim i inozemnim jazz-glazbenicima. Napisao je drame: Bljesak zlatnog zuba (1985.), Legenda o svetom Muhli (1988.), Božićna bajka (1989.), Cinco i Marinko (1992.), Anđeli Babilona (1966.), Svećenikova djeca (1999.), Sinovi umiru prvi (2005.), Ničiji sin (2005.), Žena bez tijela (2005.), Balon (2009). Scenarist je ili koscenarist devet dugometražnih igranih filmova, nagrađivanih na domaćim i stranim festivalima: Život sa stricem, Priča iz Hrvatske, Kad mrtvi zapjevaju, Infekcija i Cvjetni trg (redatelj: Krsto Papić); Fine mrtve djevojke (redatelj: Dalibor Matanić); Ničiji sin (redatelj: Arsen Anton Ostojić); te Nije kraj i Svećenikova djeca (redatelj: Vinko Brešan). Uz pisanje intenzivno se bavi skladanjem filmske i kazališne glazbe. Skladao
je glazbu za filmove Kako je počeo rat na mom otoku, Maršal, Svjedoci i Nije kraj (redatelj: Vinko Brešan); Infekcija (redatelj: Krsto Papić); Ajmo žuti (redatelj: Dražen Žarković); Ta divna splitska noć, Ničiji sin i Halimin put (redatelj: Arsen Anton Ostojić); Dva igrača s klupe i U zemlji čudesa (redatelj: Dejan Šorak); te televizijske serije, dokumentarne filmove i brojne kazališne predstave. Osim u Hrvatskoj drame su mu izvođene u Bugarskoj, Mađarskoj, Makedoniji, Sloveniji, Rusiji, Turskoj, Finskoj, Litvi i dr. Za svoj spisateljski i skladateljski rad dobio je nagrade u zemlji i inozemstvu.

Marko First rođen je 1984. u Zagrebu. Prvo glazbeno obrazovanje stječe u Glazbenoj školi Blagoja Berse, smjer violina. Nakon toga postaje članom orkestra Zagrebačkog folklornog ansambla dr. Ivana Ivančana. Dugi niz godina pohađa Hrvatsku školu folklora gdje uči sviranje tambure i hrvatskih tradicijskih glazbala. Godine 2010. diplomirao je filozofiju i sociologiju na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu obranivši diplomski rad na temu „Filozofija glazbe: smisao, ekspresivnost i razumijevanje“.
Godine 2006. postaje voditelj orkestra Zagrebačkog folklornog ansambla. Surađivao je i surađuje s izvođačima kao što su Massimo Savić, Cinkuši, Jazz orkestar HRT-a, Valungari, Miroslav Škoro, Jaques Houdek, Adastra, Picksiebner, Hrvatski gajdaški orkestar, Kvartet Gubec, Drugi način, Pavel, Damjans (Giipuja), Oridano, Mate Matišić, Elma Burnić, More Love Ensemble, Ana Opačak, Damjan Krajačić i dr. Tijekom 2010., 2011. i 2015. godine nastupa kao solist na koncertima „100 tamburaša“ u Budimpešti i Zagrebu, te od 2009. do 2011. također kao solist s Ruskim nacionalnim orkestrom tradicijskih instrumenata „Ossipov“ na koncertima u Strassbourgu, Parizu, Moskvi i u Generalnoj skupštini UN-a u New Yorku. Povremeno nastupa i s Tamburaškim orkestrom HRT-a. U 2011. godini kao član Simfonijskog orkestra mladih „Leibnitz“ sudjeluje na koncertu u Leibnitzu sa solistom, jazz trubačem Randy Breckerom. Od 2016. svira u orkestru Ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske LADO.
Godine 2010. kao aranžer zajedno s koreografom Stjepanom Perkom osvaja prvo mjesto na natjecanju folklorne koreografije s točkom Za gorami, dolinami, tam vojaci logruju. Godine 2013. piše aranžman za pjesmu San (tekst Marko Kovačić, glazba Damir Zagoršćak) koja iste godine na 6. Velikogoričkom glazbenom festivalu prema odluci žirija osvaja prvo mjesto. Dvostruki je dobitnik nagrade „Status“ HGU-a (2015. za zabavnu, pop-rock i urbanu glazbu u kategoriji „ostala glazbala“, instrument violina, te za tamburašku i etno glazbu 2016., također instrument violina). Tijekom 2010. i 2011. godine zajedno s Glazbenom družinom „Cinkuši“ sudjeluje u predstavi Renea Medvešeka Čovjek koji je spasio Europu u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih.

Jurica Štelma svira kontrabas od svoje trinaeste godine. Nakon završenog studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, diplomirao je 2000. godine (Master of Music) na UW u Seattleu. Pohađao je mnoge radionice za kontrabas, a sudjelovao je i u mnogim međunarodnim natjecanjima. Od 1998. godine prvi je kontrabasist Orkestra opere i baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.
Surađuje s brojnim ansamblima, od klasičnih komornih preko jazz, latino-jazz, combo do rockabilly i ritam & blues bendova koji su njegova istinska strast i s kojima je snimio i mnoge albume u Španjolskoj, Njemačkoj i Velikoj Britaniji.


 


15. studeni 2017., srijeda, 20.00 sati  
CRKVA SV. PETRA

Petersplatz, 1010 Wien
Info: www.peterskirche.at, (+43 1) 533 64 33

GUDAČKI KOMORNI ORKESTAR MUZIČKE AKADEMIJE U ZAGREBU (voditelji: Jože Haluza i Žarko Perišić)
KOMORNI  MJEŠOVITI ZBOR INSTITUTA ZA CRKVENU GLAZBU „ALBE VIDAKOVIĆ“,  KATOLIČKI BOGOSLOVNI FAKULTET U ZAGREBU (zborovođa: Danijela Župančić)
ZORAN NOVAČIĆ, dirigent
JOSIPA BILIĆ, sopran
ALEKSANDRA TODOROVIĆ, sopran
EMILA RUKAVINA, mezzosopran
FLORIAN TAVIĆ, bariton

Program

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1991)
Laudate Dominum, iz Vesperae solenne e confessore, K.V.339
Solistica: Josipa Bilić

Antun Sorkočević (1775-1841)
Tantum ergo in F, za bariton solo, gudače i dva roga
Solist: Florian Tavić
(suvremena praizvedba)


***

Zoran Novačić (1964*)
Magnificat za sopran, alt, zbor i orkestar (2016)
Solistice: Aleksandra Todorović / Emilia Rukavina
(praizvedba)

Gudački komorni orkestar Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu u okviru nastave djeluje od jeseni 2006. godine, a osnovan je na inicijativu prof. Jože Haluze. Svrha takvog ansambla je omogućiti studentima gudačkog odsjeka stjecanje prvih iskustava i vještina zajedničkog muziciranja u većem ansamblu, uz vježbu maksimalne komunikacije među dionicama, kao i punog kreativnog zalaganja, s obzirom da ansambl djeluje samostalno, bez dirigenta. Kroz ovakve se projekte studenti postupno uvode u profesionalni način rada koji ih očekuje kao buduće glazbenike.
Orkestar redovito svake godine održava po nekoliko koncerta, isprva u dvorani bivše Akademije a od nedavno u novoj zgradi Akademije, u Dvorani B. Berse,  zatim redovito nastupa  na Memorijalu J. Š. Slavenski u Čakovcu (od 2008.) kao i  u Zagrebu u sklopu manifestacije Pasionska baština. Nastupio je u sklopu Glazbenog ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj u Zagrebu, a u nekoliko prigoda i u dvorani Hrvatskog glazbenog zavoda.  Gostovao je i u dva navrata u Beču: u crkvi sv. Petra pod umjetničkim vodstvom Catherine Mackintosh  (2011), te na koncertu na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Beču (Universität für Musik und darstellende Kunst) 2013. godine pod vodstvom prof. J. Haluze. Orkestar je nastupio i u Poreču u sklopu godišnjeg skupa Europske udruge gudačkih pedagoga (ESTA 2012.).

Komorni mješoviti zbor Instituta za crkvenu glazbu“Albe Vidaković“  djeluje u okviru Katoličkog bogoslovnog Fakulteta u Zagrebu. Njeguje gregorijansko pjevanje te sakralnu zborsku glazbu svih razdoblja. Uz redovite studijske obaveze studenti nastupaju na brojnim susretima zborova u Hrvatskoj i izvan nje, festivalima, fakultetskim događanjima, simpozijima, tribinama, te svečanostima unutar svečanih crkvenih događanja.Osobito su zapaženi nastupi na festivalu „Pasionska baština“, uz odlične kritike za izvedbu. Sudjeluje i na smotri studentskih zborova uz najbolje ocjene žirija.   
Snimio je nekoliko nosača zvuka;  Korizmeni gregorijanski napjevi  pod nazivom „Christus factus est pro nobis“ , Psalite Deo nostro“ sa skladbama hrvatskih autora te nosač zvuka pod nazivom „ Hrvatske korizmene popijevke.“


Zoran Novačić (Krapina, 1964.), dirigent i skladatelj, diplomirao je dirigiranje na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu u klasi Pavla Dešpalja kod kojeg pohađa i jednogodišnju specijalizaciju. Kao stipendist Fonda Lovro i Lilly Matačić usavršavao se u Münchenu i Beču kod Berislava Klobučara. Djelovao je kao korepetitor i pomoćni dirigent u Operi HNK u Zagrebu te kao asistent i zborovođa Zbora HRT-a. Kao dirigent surađivao je s domaćim i inozemnim orkestrima, a redovito nastupa kao korepetitor vokalnih solista na glasoviru i orguljama. Dobitnik je Diplome Milka Trnina. Docent je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Član je Hrvatskog društva samostalnih umjetnika, Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatskog društva glazbenih umjetnika.
Započinje sa skladanjem sredinom devedesetih , a opus mu bilježi niz skladbi. Od komornih skladbi napisao je, između ostalog, Divertimento za gudački kvartet (1999.), Zrinjski-varijacije za flautu, obou i glasovir (2004.), Rosni cvetek za puhački kvintet (2004.) te Svetomartinjski trio za glasovir, violinu i violončelo (2004.). Komična opera Tajna krapinskega kluča (2000.) je  nakon praizvedbe  doživjela  niz uspješnih izvedbi u Kazalištu Komedija.
Od vokalno-instrumentalnih skladbi ističu se Kajkavska misa za sole, zbor i orkestar (2001.) i glazbeno-scensko prikazanje Kajkavski rekvijem za sole, zbor i orkestar (2002.). Potpisuje veći broj ciklusa sakralnih pjesama te solo pjesama na stihove I. Oreba: Jutro u Vela Luci (2003.), Voćka poslije kiše (2004.) na stihove Dobriše Cesarića:, Tišina, (2005.) i Vjetru (2005.) te Svjetlost zvijezda (2011.) na stihove A. B. Šimića. Oratorij  Stabat mater (2006.) za dva sola i gudače praizveden je na festivalu „Pasionska baština“ 2009. i nagrađen od Skupštine Grada Zagreba. Prvi stavak pod nazivom Veliki prasak, skladbe Uskrsa stvorenja-„Simfonije svemira“ (2009.)  za veliki  orkestar preradio je za dva glasovira, a Koncert za violinu i orkestar "Voda" (2010.) imati će praizvedbu u 2018. godini. Za festival „Pasionska baština“ 2011. napisao je višestruko izvođeni Via crucis za gudači orkestar i tri solista. Godine 2012. nastaju Tri crkvene skladbe za mješoviti zbor i gudače, a godinu poslije Simfonija sv. Franjo Asiški  i  Cantico di frate sole  za veliki orkestar , zbor i soliste.
Godine 2014. dovršava  Leptire za obou, klarinet i fagot. Galaktički koncerti obuhvaćaju: Orion – Koncert za  fagot,  gudače i harfu,  Plejade – Koncert za obou,  gudače i  kristalne zdjele i Liru –  Koncert za harfu i gudače. Sva tri solistička koncerta  tiskao je HUOKU.
Godine 2016. piše Životinje – album malih klavirskih skladbi i Magnificat za dva glasa, zbor i orkestar. Najnovije djelo je Zrak - Koncert za violu, gudače i harfu.

Josipa Bilić rođena je 22. rujna 1997. u Zagrebu u obitelji glazbenika. Završila je osnovnu glazbenu školu iz klavira u razredu prof. Jelice Kuzmin u GŠ Pavla Markovca u Zagrebu, te je sudjelovala na natjecanjima. Godine 2014. započela je učiti pjevanje u Glazbenoj školi Vatroslav Lisinski u razredu prof. Kristine Beck - Kukavčić. Nastupala je na brojnim priredbama i koncertima, te je dobitnica druge državne nagrade (2015.) i prve državne nagrade (2017.) na Natjecanju učenica i studenata glazbe Republike Hrvatske u Dubrovniku, prve nagrade na Međunarodnom natjecanju Vera Kovač Vitkai u Novom Sadu (2015.) i prve nagrade na Međunarodnom natjecanju Lav Mirski u Osijeku (2016.). Sudjelovala je na međunarodnim majstorskim seminarima Cynthije Hansell Bakić (Pućišča – otok Brač), Renee Manning (Grožnjan), Matjaža Robavsa (Viktring- Klagenfurt), Lidije Horvat – Dunjko (otok Cres), Tomislava Mužeka (Muzička akademija) i Snježane Bujanović – Stanislav (otok Vis).
Godine 2016. započela je studij pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Lidije Horvat - Dunjko. Nastupila je kao solistica u izvedbi oratorija Pod križem Leopolda Ebnera uz Gudački komorni orkestar Muzičke akademije pod ravnanjem profesora Jože Haluze u okviru festivala „Pasionska baština“ u Zagrebu i Puli. Sudjelovala je u produkciji operete Vesela udovica na otvorenju Zagrebačkog kulturnog ljeta na Bundeku, na otocima Cresu i Malom Lošinju, te u Rovinju u produkciji Opere b.b. Položila je audiciju za ulogu Despine u operi Così fan tutte W. A. Mozarta u produkciji Muzičke akademije u akademskoj godini 2017./18.

Aleksandra Todorović maturirala je u Muzičkoj školi „Vlado Milošević“ u Banja Luci, na dva odsjeka, viola i solo pjevanje. Do sada je nastupila na regionalnim i međunarodnim natjecanjima mladih glazbenika u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini te Srbiji gdje je osvajala većinom prve nagrade. Bila je članica Banjalučke filharmonije, a dobila je i posebno priznanje za doprinos u glazbi od Grada Banja Luke.
Svoj prvi pjevački solistički koncert imala je 2012. godine u Banskom dvoru u Banjoj Luci. U prethodne četiri godine nastupila je na koncertima u čast Milke Trnine. Pohađala je seminar operne režije kod Mathiasa Behrendsa, seminar kod uglednog američkog profesora Marvina Keenzeja, seminar lieda kod Brede Zakotnik, seminar „Alexander tehnike“te seminar Claudie Visce; kao polaznica Barokne ljetne škole u Varaždinu 2015. godine uspješno je izvela ulogu Mauxelinde u operi The Dragon of Wenthley Johna Fredricka Lampea. Dobitnica je stipendije Ljetne škole Crescendo Summer Institute 2015. u Mađarskoj kao najbolja polaznica. Godine 2017. pohađala je  Američku ljetnu školu „AIMS“ u Grazu za koju je također dobila stipendiju. Godine 2016. u oba operna projekta Muzičke akademije u Zagrebu (opera Amelia al ballo G. C. Menottija u kazalištu „Mala scena“, te opera Agrippina G. F. Händela u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu) pjevala je glavne uloge (Amelia i Agrippina). U lipnju ove godine je na Muzičkoj akademiji u Grazu nastupila i u glavnoj ženskoj ulozi (Fennimore) u operi Der Silbersee skladatelja Kurta Weilla. Posljednju godinu studija na Muzičkoj akademiji u Grazu u okviru programa razmjene studenata „Erasmus+“ usavršavala se u klasi profesorica Elene Pankratove i Hermine Haselböck-Litasy. U srpnju 2017. godine magistrirala je pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesorice Martine Gojčete-Silić. Dobitnica je „The Best of South East“ stipendije Muzičke akademije u Grazu, Sparkasse banke i Opere u Grazu, te je od listopada 2017. godine u istom gradu na Muzičkoj akademiji započela  svoj master studij.

Mezzosopranistica Emilia Rukavina rođena je u Rijeci 1995., a glazbeno školovanje započela je s 12 godina u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci u klasi profesorice Ingrid Haller, gdje je i maturirala s odličnim uspjehom i završnim koncertom u Foyeru kazališta Ivana pl. Zajca. Studentica je 1. godine Muzičke akademije u Zagrebu u klasi prof. Dunje Vejzović. Dobitnica je druge nagrade na međunarodnom natjecanju mladih glazbenika “Daleki akordi” 2016. godine, te od nedavno i prve nagrade na regionalnom natjecanju učenika i studenata glazbe i plesa. Od 2015. godine vanjski je suradnik zbora Opere u HNK Ivan pl. Zajc u Rijeci, gdje je debitirala ove godine u ulozi Giovanne u operi Rigoletto Giuseppea Verdija. Članica je Zbora Schola Cantorum od 2013. godine s kojima je ostvarila i nekoliko solo nastupa. Usavršavala se na pjevačkim seminarima lieda kod Gerharda Zellera i Annemarie Zeller iz Graza, te Tomislava Mužeka.








Bariton Florian Tavić rođen je 1995. u Dormagenu  u Njemačkoj. Osnovnu glazbenu školu završava u Zenici (BiH), a Glazbenu gimnaziju u Makarskoj u klasi prof. Bože Župića.
Trenutno je student četvrte godine pjevanja na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu u klasi prof. Lidije Horvat -Dunjko. Tijekom studija osvaja prvu nagradu na regionalnom i drugu nagradu na Državnom natjecanju učenica i studenata glazbe Republike Hrvatske u Dubrovniku. Redovno sudjeluje kao solist u opernim projektima Muzičke akademije (B.Papandopulo - Madame Buffault, G. F. Händel - Agrippina, L. Janaček - Lukava mala lisica). Osim toga,važni su nastupi u Puli, izvedba Božićnog oratorija C. Saint-Säensa i Requiema G. Faurèa, uz pratnju orkestra Muzičke akademije u Puli, nastup sa Tamburaškim orkestrom HRT-a, Zagrebačkom filharmonijom (Carmina Burana), te Simfonijskim orkestrom Muzičke akademije u Zagrebu. U Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu dobija u sezoni 2015./2016. studijsku ulogu Roberta u Verdijevoj operi I vespri siciliani, a u sezoni 2016./2017. igra ulogu  Deputata u operi Don Carlo.


22. studeni 2017., srijeda, 20.00 sati
HRVATSKI CENTAR (BURGENLÄNDISCH-KROATISCHES ZENTRUM)

Schwindgasse 14, 1040 Wien
Info: www.hrvatskicentar.at,  (+43 1) 504 63 54
Eintrittskarten: € 13,- und € 10

„BOW VS. PLECTRUM“

FILIP NOVOSEL, tambura, brač
TIHOMIR HOJSAK, kontrabas

Filip Novosel
Mista Dance

Tihomir Hojsak
Balkanika

Zapjevala sojka ptica

Ivan Zajc
Cvate ruža rumena

Filip Novosel
Wanna Jam?

Tihomir Hojsak
Bow vs Plectrum
Kit Blues

Filip Novosel
Dalmatian Sunrise
Sedi Donka

Bow vs. Plectrum / Gudalo protiv trzalice

U samo godinu dana, duo Bow vs. Plectrum (Gudalo protiv trzalice) kojeg čine Filip Novosel na tamburi i Tihomir Hojsak na kontrabasu (utemeljeni su u siječnju 2016. godine), pokazao je koliko dobre glazbene energije i emocije može donijeti neočekivani spoj tih dvaju instrumenta u jazz skladbama. Dva žičana instrumenta s različitom tradicijom sviranja utemeljenoj na hrvatskoj nacionalnoj glazbi, u rukama Filipa i Tihomira donose etno jazz s panonskim i balkanskim prizvucima. Vrhunske improvizacije ispunjene narodnim glazbenim motivima u potpunosti razotkrivaju dosege oba instrumenta – tambure i kontrabasa.
Brojni nastupi diljem Hrvatske i inozemstva ovaj su dvojac vinuli u sam vrh hrvatske etno- jazz scene te donijeli iznimnu pozornost medija. Izvedbama u Sjedinjenim Američkim Državama na poseban su način pokazali kako hrvatsku tradiciju tako suvremeni jazz, a za to su dobili i posebna priznanja za doprinos u kulturi kalifornijske kongresnice Janice Hahn te priznanje kalifornijskog senata. Boravak u SAD-u iskoristili su i za snimanje novog video broja za Tihomirovu skladbu Kit blues.
Bow vs. Plectrum na najbolji način predstavljaju hrvatsku baštinu spojenu sa suvremenim glazbenim izričajem te time zastupaju Hrvatsku na brojnim nastupima diljem svijeta. Njihovi su nastupi prava poslastica za glazbene znalce, ali i pravo otkriće vrijednosti hrvatske tradicije koju prenose diljem svijeta na suvremen i neočekivan način. U posljednjih godinu dana glazbena atrakcija Bow vs. Plectrum svojim je glazbenim nastupima privukla pozornost publke u Belgiji, Italiji, Austriji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji i diljem SAD-a. Upravo su se vratili sa velike kineske turneje u listopadu, dok je ovaj mjesec rezerviran za ponovni susret s publikom SAD-a. Siječanj iduće godine već je rezerviran za Meksiko, a u tijeku su pregovori i za australsku turneju.

Tihomir Hojsak kontrabasist je kojemu je virtuoznost otvorila brojne suradnje, od klasične do jazz glazbe. Diplomirao je na Umjetničkoj akademiji u Osijeku te Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Važno je ime hrvatske glazbene scene i sudionik brojnih jazz festivala. Stalni je član brojnih orkestara, a svoj je put ovaj rođeni Koprivničanin započeo osnovnom glazbenom naobrazom u Varaždin.
Filip Novosel najveći je promotor tambure u jazzu, a upravo „Tehnikama tambure u jazzu“ diplomirao je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a potom i na The New School for Jazz and Contemporary Music u New Yorku. Filip je prvi tamburaš s diplomom i prvi jazz glazbenik na svijetu koji se školovao na tom instrumentu. Surađivao je s brojnim orkestrima i solistima, a put prema uspjehu započeo je u rodnom Slavonskom Brodu.

„To što njih dvojica izvode na kontrabasu i tamburici, potpuno je novi, inovativni pristup jazzu pa i skladbi uopće, s obzirom na to da je vjerojatno nemoguće u povijesti glazbe pronaći aranžmane za ta dva instrumenta samostalno u ovakvoj kombinaciji. Pritom je njihova vještina ravna onoj Djanga Reinhardta i Stephanea Grappellia, dok je rezultat njihove glazbe novo i neočekivano čitanje tradicionalnih narodnih skladbi, ali i Charlieja Parkera i Ivana Zajca. Uz tu su nevjerojatnu suradnju pozvali u goste još i Matiju Dedića, Vlatka Stefanovskog te Theodosiia Spassova na kavalu i Žana Tetičkoviča na bubnjevima. Riječ je o albumu koji će vas odvesti u neki sasvim drugi svijet ispunjen jedinstvenom atmosferom i glazbom kakvu još niste čuli.“ (Dubravko Jagatić, Nacional)


24. studeni 2017., petak, 19.30 sati  
KONZERTHAUS, SCHUBERT-SAAL  

Lothringerstraße 20, 1030 Wien,
Info: (+43 1) 242002

ANA VIDOVIĆ, gitara

Program
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Suita br. 1 G-Dur BWV 1007 za violončelo solo
(obrada za gitaru solo Valter Dešpalj)

Mauro Giuliani (1781-1829)
Ouvertüre op. 61 za gitaru solo

Domenico Scarlatti (1685-1757)
Sonata A-Dur, K. 322
Sonata E-Dur, K. 380
(obrada za gitaru solo)

Slavko Fumić (1912-1944)
Nokturno za gitaru solo

***

Francisco Tárrega (1852-1909)
Recuerdos de la Alhambra

Agustín Barrios-Mangoré (1885-1944)
La catedral
Una limosna por el amor de Dios

Federico Moreno Torroba (1891-1982)
Sonatina y variacion

Ana Vidović iznimna je glazbenica, nadarena nesvakidašnjim talentom koji je svrstava u sam vrh svjetske glazbeničke elite. Poznata je po divnom tonu, iznimno preciznoj tehnici, pomno definiranom fraziranju i dubokom promišljanju glazbenih djela koje interpretira, kao i velikoj posvećenosti glazbi. Njena intenzivna internacionalna koncertantna aktivnost obuhvaća česte solističkie recitale, solističke nastupe s orkestrima, i nastupe na festivalima u većini najvećih europskih kulturnih centara kao što su Amsterdam, Brisel, Budimpešta, Kopenhagen, London, Oslo, Pariz, Rim, Salzburg, Beč, Varšava i Zagreb. Nastupala je i u Australiji, Brazilu, Izraelu, Japanu, Koreji i Meksiku.  Jednako tako impresivna je i činjenica da je do sada snimila šest nosača zvuka. Mel Bay Publications, jedna od najvećih američkih i svjetskih tvrtki za distribuciju glazbenih proizvoda distribuirala je 2009. DVD o Aninoj gitarističkoj umjetnosti pod naslovom Guitar Artistry in Concert, jedinstveno putovanje kroz glazbu Torrobe, Piazzolle, Bensusana, Assada, Myersa, Ville-Lobosa i Barriosa Mangoréa. Anine interpretacije djela Bacha, Torrobe, Paganinija i Waltona objavljena su na DVD-u Gutiar Virtuoso Mel Bay labela 2006. godine. U tijeku posljednjih koncertantnih sezona Ana je koncertirala u London gdje je dva puta nastupala u čuvenom King’s Place centru, zatim u  Bordeauxu, Parizu, Carthagei (Tunis), Cuenci (Equador), bečkom Musikvereinu, amsterdamskom Concertgebouwu, Avezzanu i Pescari (Italija), Aachenu, Ansbachu i Ettlingenu (Njemačka), Japanu, Sao Paulu (Brazil), Adelaideu, Brisbaneu i Sydneyu (Australija), Hong Kongu, Bulleu (Švicarska), Uppsali (Švedska), Istanbulu, Tel Avivu, te u Kanadi – Calgary, Edmonton Kitchener Toronto i Winnipeg. Nastupila je i diljem SAD-a, na velikim festivalima i u najpoznatijim koncertnim prostorima u Austinu,  Baltimoreu,  Bethesda (The Strathmore),  Bostonu, Champaignu, Clevelandu, Dallasu,  Daytonu,  Ft. Worthu, Houstonu, Los Angelesu, Milwaukeeu, Portlandu (OR), St. Louisu, Salt Lake Cityju, San Franciscu, San Luisu Obispo, Santa Feu, Seattleu, Washingtonu i New York Cityu gdje je održala recital u okviru New York Guitar Seminara na Mannes College of Music. Jedan od vrhunaca sjevernoameričke turneje bio je Anin debi-recital u čuvenom njujorškom „92nd Street Y“ kulturnom centru. Ana je održala i niz sjajnih koncertantnih nastupa s orkestrima kao što su Asheville Symphony, Bangor Symphony, Erie Philharmonic, Evansville Philharmonic, Glacier Symphony,  Illinois Philharmonic,  Knoxville Symphony, Missoula Symphony, Rogue Valley Symphony (Oregon), Westmoreland Symphony (PA), West Virginia Symphony, Wheeling Symphony Wisconsin Chamber Orchestra, kao i sa Zagrebačkom i Slovenskom filharmonijom. Nastupila je i na festivalima u Le Domaine Forget (Quebec), International Guitar Festival (London), Big Sky, Montana, Caramoor Festival (Katonah, NY), Colorado Music Festival i Lake Tahoe Summerfestu.
U sezoni 2106./17. Ana je održala koncerte i s orkestrom Hartford Symphony, Wisconsin Chamber Orchestra, te niz recitala u gradovima Njemačke. Premijerno će koncertirati i u Rimu, održati turneju u Japanu, recital u San Franciscu i ponovno se vratiti u njujorški „92nd Street Y“ kulturni centar, gdje će održati recital u okviru njihovog prestižnog gitarističkog ciklusa. Vrhunci sezone 2017-18 bit će recitali u Njemačkoj (Baden-Baden), Hong Kongu,  Peorii IL, Chicagu, Washingtonu, Los Angelesu i Jacksonvilleu (FL) te Idaho Falls Symphony, kao i turneja pa Japanu gdje koncertira gotovo svake godine.
Ana Vidović osvojila je impresivan broj međunarodnih gitarističkih natjecanja, među kojima posebno treba spomenuti prve nagrade na međunarodnim gitarističkim natjecanjima Albert Augustine International Competition u Bathu (Engleska), Fernando Sor u Rimu i Francisco Tarrega u Benicasimu (Španjolska). Ostale visoke nagrade osvojila je i na Eurovizij mladih glazbenika, Natjecanju Mauro Giuliani u Italij, Printemps de la Guitare u Belgiji i Young Concert Artists International Auditions u New Yorku. U Hrvatskoj Ana je kao solistica nastupala sa Simfonijskim orkestrom HRT-a i Zagrebačkom filharmonijom, a o njoj je poznati hrvatski redatelj Petar Krelja snimio tri dokumentarna filma.
Ana Vidović rođena je u Karlovcu, gitaru je počela svirati sa pet godina, a svoj prvi javni koncert održala je u sedmoj godini. Sa jedanaest godina počela je s međunarodnim koncertima, a u 13. godini postala je najmlađa studentica u povijesti prestižne Muzičke akademije u Zagrebu gdje je studirala u klasi profesora Istvána Römera. Anina reputacija u Europi rezultirala je pozivom na studij kod čuvenog Manuela Barrueca na Peabody Conservatory gdje je i diplomirala 2005. godine.


26. studeni 2017., nedjelja, 20.30 sati
PORGY & BESS

Riemergasse 11, 1010 Wien
Info: www.porgy.at,  (+431 ) 512 88 11

JAZZ ORKESTAR HRVATSKE RADIOTELEVIZIJE
ANDREAS MARINELLO, dirigent


Antonio Geček, truba
Zvonimir Bajević, truba
Davor Križić, truba
Branko Sterpin, truba
 
Marin Ferketin, trombon
Zvonko Košak, trombon
Luka Žužić, trombon
Miron Hauser, bastrombon
 
Kiril Kuzmanov, alt- i sopran saksofon, flauta
Miro Kadoić, alt saksofon, klarinet, flauta
Mario Bočić, tenor saksofon, klarinet
Zdenko Ivanušić, tenor saksofon
Damir Horvat, bariton saksofon, bas klarinet
 
Elvis Penava, gitara
Saša Borovec, kontrabas
Marko Lazarić, udaraljke
Joe Kaplowitz, klavir
 
 
Igor Geržina - glazbeni producent
Goran Brčić -  poslovođa orkestra

Program

Lars Møller
Folk Song bo. 1

Miljenko Prohaska                    
Opus 900                                           

Vehni, vehni fijolica                      
(Trad./arr. L. Žužić)

Čula jesam                                      
Trad./arr. A. Marinello

Let Down      
Radiohead/A. Marinello

Eraser
John Mulkerin/E. Partyka (Joseph Bowie)

B. Strayhorn/E. Neumeister
Take the A-Train                            

Arrival                                                
(ABBA/Lasse Lindgren)

M. Brecker/arr. J. Riis
African Skies     

Bill Evans/M. Abene
Soul Grass                                       

A. Broadbent
Journey Home                                

Joe Kaplowitz
The Peacemaker

Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije, jedini profesionalni sastav te vrste u Hrvatskoj, svojim kontinuiranim sedamdesetogodišnjim djelovanjem, svrstava se među najdugovječnije big bandove na svijetu. Utemeljen je u sezoni 1946./1947. kao Plesni orkestar Radio Zagreba za potrebe radijskih emisija i snimanja, da bi s vremenom počeo i javno nastupati; osim sudjelovanja u nizu javnih emisija te samostalnih koncerata u zemlji i inozemstvu, od 2000. godine održava vlastiti koncertni ciklus koji se izravno prenosi na Trećem programu Hrvatskoga radija. Orkestar je vodilo nekoliko dirigenata među kojima posebno mjesto pripada Miljenku Prohaski, koji ga je vodio više od trideset godina. Prvi nastup na međunarodnoj sceni orkestar je imao u Kölnu godine 1955. Uslijedila su turneje po Bugarskoj, Poljskoj, bivšem SSSR-u, nastupi na jazz festivalima u Frankfurtu i Nagykaniszi, te u Münchenu 1972. u sklopu kulturno-zabavnoga programa Olimpijade. Nastup na Jazz festivalu na Bledu 1962. označava novu faza u radu orkestra - orijentaciju na vlastiti repertoar za što je, kao idejni začetnik, zaslužan Miljenko Prohaska, zahvaljujući čemu je orkestar izgradio specifičan stil, prepoznatljiv u međunarodnim okvirima. Ta praksa traje i danas kroz natječajni projekt Nove skladbe za Jazz orkestar HRT-a, autorske koncerte članova orkestra i brojne suradnje s domaćim glazbenicima raznih žanrovskih opredjeljenja. Istovremeno, vodeći glazbenici međunarodne jazz scene redovito gostuju kao solisti i dirigenti: Art Farmer, Clark Terry, Ted Curson, Johnny Griffin, Sal Nistico, Ernie Wilkins, Kai Winding, Ed Neumeister, John Lewis, Art Taylor, Lucky Thompson, Ignacio Berroa, Jon Faddis, Georgie Fame, Boris Kozlov, Lars Møller, i drugi. Samo tijekom posljednje tri sezone, orkestar je ugostio velikane poput Terella Stafforda, Erniea Wattsa, Barta van Liera, Luisa Bonille, Alana Broadbenta, Christiana McBridea, Edwarda Palerma… Kao jedan od najutjecajnijih jazz sastava na hrvatskoj glazbenoj sceni, orkestar je ujedno i pravi nukleus ponajboljih jazz glazbenika među kojima mnogi, osim kao izvođači, djeluju i kao skladatelji i aranžeri. Od 2015. godine šef-dirigent je Andreas Marinello.
Bogata diskografska aktivnost uključuje suradnje s nekima od najistaknutijih protagonista  hrvatske glazbene scene; među izdanjima ističu se albumi U sredi našeg sela (2011.), Still Standing uz Radojku Šverko (2011.), Family uz Matiju Dedića (2012.), With Every Breath uz Lelu i Joea Kaplowitza (2012.), Bugles Over Zagreb ostvaren uz trubača Rexa Richardsona i skladatelja Douga Richardsa, objavljen u SAD-u za etiketu Rex Richardson Production 2014., Antarctica and Other Destinations s glazbom Maka Murtića (World Local Records), Well Paid Girl s Valerijom Nikolovskom i Viktorom Lipićem (Croatia Records), te Lasse Lindgren Plays the ABBA Songbook in a Big Band Atmosphere (Imogena Records). Najnoviji CD, Marko Tolja i Jazz orkestar HRT-a, objavljen je 2017.godine u suradnji Aquarius Recordsa i HRT-a.


Andreas Marinello (Bolzano, Italija, 1983.), na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Grazu i na Glazbenoj akademiji u Kölnu studirao je jazz saksofon i jazz kompoziciju, a na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Beču studirao je klasični saksofon. Godine 2011. u Grazu je stekao naslov magistra umjetnosti. Pohađao je radionice i usavršavao se kod Miguela Zenona, Donnya McCaslina, Dicka Oattsa, Rosaria Giuliania, Davea Liebmana, Maurizia Giammarca, Boba Mintzera, Boba Brookmeyera i drugih. Od 2005. bio je prvi alt saksofonist HGM Jazz Orkestra Zagreb s kojim je, uz brojne koncerte, ostvario i četiri nosača zvuka. Od 2013. djeluje kao saksofonist i u Jazz orkestru HRT-a, u kojem, od sezone 2015./2016. stupa na mjesto šefa-dirigenta.
Kao dirigent, osim uz Jazz orkestar HRT-a, nastupao je i uz HGM Jazz orkestar Zagreb, HGM A Band i Vienna-Graz Composers Orchestra. Kao saksofonist nastupao je na mnogim europskim i svjetskim festivalima i pozornicama među kojima su North Sea Jazz u Nizozemskoj, Ankara Music Festival u Turskoj, Prague Jazz u Češkoj, Roma-Villa Celimontana u Italiji, Euro-Med Music Expo na Cipru, Porgy & Bess, Kammerlichtspiele Klagenfurt, Most & Jazz Fehring u Austriji, Cankarjev Dom u Ljubljani, Celje Jazz, Lent Maribor u Sloveniji, te Jazz is Back, Jazz.hr Spring Festival, Last Minute Jazz Fest Bale u Hrvatskoj. Na koncertima, kao i na snimanjima za radio i televiziju, bilježi suradnje s istaknutim jazz glazbenicima: Dave Liebman, Donny McCaslin, Bob Brookmeyer, Peter Erskine, Jojo Mayer, Randy Brecker i Zagrebačka filharmonija, Wolfgang Puschnig, Gerald Preinfalk, John Hollenbeck, Jim McNeely, Toshiko Akiyoshi, Don Menza, Mark Feldman, Pete McGuinness, John Riley, Deborah Brown, Deborah Carter, Luis Bonilla, Dena DeRose, Lasse Lindgren. Djeluje i kao skladatelj te aranžer surađujući s brojnim sastavima u Hrvatskoj i inozemstvu; njegove skladbe i obrade izvedene su u Hrvatskoj, Austriji, Njemačkoj, Jordanu, Sloveniji te na Cipru.